Sollicitanten behandelen als klanten: Hoe moet recruiting er in het digitale tijdperk uitzien?

Sollicitanten behandelen als klanten: Hoe moet recruiting er in het digitale tijdperk uitzien?

De verwachting van kandidaten is tegenwoordig heel anders in het tijdperk van moderne, digitale werving. Mensen zijn gewend aan de persoonlijke, on-demand ervaringen die ze hebben met digitale disrupters zoals Amazon, Airbnb en Apple. De manier waarop ze verwachten zich met potentiële werkgevers bezig te houden, is ook veranderd.

Recruitingstijden, recruiter-nieuws, HR-nieuws, werving leverancierslijst, wervingscursussen, HR-cursussen.
Het rekruteringsproces kan een beetje tegenvallen en werving krijgt niet altijd een goede naam – eenvoudige dingen zoals het open houden van communicatielijnen met sollicitanten is van cruciaal belang om vanaf het begin een goede mening over uw bedrijf te vormen.

Met sociale media als een ruimte om stemmen en meningen te uiten, is het steeds belangrijker dat kandidaten blij zijn met de manier waarop ze worden behandeld.

Bedrijven zoals Balfour Betty, Continental en Facebook gebruiken nu software zoals Beamery om een ​​meer proactieve benadering van werving te volgen.

Recruitingstijden, recruiter-nieuws, HR-nieuws, werving leverancierslijst, wervingscursussen, HR-cursussen.
Dit stelt de recruiter in staat een proactieve benadering van het rekruteringsproces aan te nemen, – pijplijnen van doelkandidaten te bouwen en hun merk en beschikbare rollen in de loop van de tijd op de markt te brengen.

Er moet de nadruk worden gelegd op het opbouwen van relaties met de beste kandidaten, niet alleen degenen die onmiddellijk beschikbaar zijn. Met dezelfde inzichten in pijplijn en prognoses waarop verkoopleiders vertrouwen, hebben ze inzicht in waar ze middelen moeten investeren om op lange termijn succesvol te zijn en om een ​​positieve ervaring te bieden aan alle aanvragers.