Waarom Sociale Media een bijdrage is voor je bedrijf.

Anno 2022 is Sociale media als Instagram, Facebook en Tiktok niet meer weg te denken. Het is een onderdeel van de samenleving geworden. Alles wordt erop gedeeld. Van grappige dierenvideo’s tot persoonlijke foto’s van Kim Kardashian. Maar waarom heeft Sociale media een waarde voor je bedrijf? Heel simpel.

13,7 miljoen mensen zitten dagelijks op Sociale media.13,7 miljoen mensen met vrienden, bedrijven en natuurlijk een portemonnee.

Dus of je nu een business 2 business bedrijf hebt of gelijk aan klanten verkoopt, Sociale media is de beste manier om reclame te maken voor je bedrijf. Iedereen is namelijk altijd wel opzoek naar iets nieuws. Of het nu een nieuw paar schoenen, nieuwe vloer of iemand die beveiligingssystemen kan installeren is.

Maar wat plaats je dan op je Sociale media?

 

Content op je sociale kanalen.

The key to een goedlopend Sociale mediapagina is blijven posten. Maak een schema, plan vooruit.

Zorg dat je leuke foto’s en video’s maakt of plaats een leuke, inspirerende quote. Zet af en toe iets persoonlijks op je pagina zoals een foto van de laatste borrelavond of een grappige foto van je hond. Mensen vinden het leuk om mensen te zien. Foto’s waar mensen op te zien zijn krijgen gemiddeld 38% meer likes. Maar laat ook vooral zien waar je mee bezig bent, welke producten binnenkort beschikbaar zijn en met wie je eventuele samenwerkingen hebt. Kortom, lekker blijven delen.

Hoe krijg je meer volgers en likes?

Zorg als eerst dat je profielen op bedrijfsaccount ingesteld staan. Zo kan je statistieken bekijken, je berichten boosten en krijg je insights in je doelgroep.

Ook kan je relevante bedrijven en personen volgen. Naast je leveranciers en personeel kan je ook influencers met dezelfde doelgroep volgen. Zo kan je kijken welke posts bij hun veel geliked wordt en iets gelijks doen.

Ook kun je heel goed gebruiken maken van hastags. Zorg wel dat je relevante hashtags plaats en gebruik er niet teveel. Als je toch meer hashtags wilt gebruiken kan je ze ook als een comment onder je post plaatsen. Gebruik ook niet altijd dezelfde hashtags. Maak voor jezelf een paar lijstjes die je kan kopieren en plakken.

Volgens onderzoek van Coosto is de beste tijd om op bijvoorbeeld Instagram te plaatsen om 10 uur in de ochtend en 10 uur in de avond.

Reageer ook vooral op comments onder je posts. Interactie wordt zeer gewaardeerd op Sociale media. Wat ook een leuke manier van interactie is is polls. Vraag om de mening van je volgers. Dit kan je heel goed in je stories doen. Ook kan je in je stories de wat ‘menselijkere’ foto’s plaatsen. Je kan laten zien hoe je werkplek er voor de dag uitziet of iedereen jaloers maken met je lekkere lunch.

Waarom TV voordelig kan zijn voor je bedrijf.

Ondanks dat al die mensen dagelijks op Sociale media zitten, zijn er ook nog meer dan genoeg mensen die na een lange werkdag tijdens het avondeten de TV aanzetten. Deze mensen zijn ook belangrijk om te bereiken.

Voor jongeren moet je tegenwoordig toch echt op Sociale media zijn maar de wat oudere generatie vertrouwt niet alles wat ze online tegenkomen. Hoe vaak heeft je oma je opgebeld om te vragen waarom ze een e-mailtje heeft gekregen van “één of andere Bol.com?” En daarnaast heb je natuurlijk ook de ouders die niet weten hoe ze online moeten bestellen. Nu willen ze het niet meer proberen omdat de laatste keer dat jij het hebt gedaan je hebt gezegd dat “ze het de volgende keer echt zelf moeten proberen.”

Reclame op televisie is dé manier om deze doelgroep te bereiken. Als ze geïnteresseerd zijn zoeken ze je website op en nemen ze contact op.